پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۱) | شاخص بورس تا کجا سبز می‌ماند؟

  • کد خبر: ۱۳۳۰۹۰
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۱) | شاخص بورس تا کجا سبز می‌ماند؟
پس از اعلام بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه توسط دولت در هفته گذشته شاهد رشد ۴۲ هزار واحدی بازار سرمایه بودیم. امروز نیز نماگر اصلی بازار ۴۴ هزار واحد رشد را به ثبت رساند. آیا این صعود چند روزه را می‌توان به عنوان آغاز روند صعودی بورس ارزیابی کرد و این صعود‌ها ادامه دار است؟

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: رشد ۴۴ هزار واحدی امروز بازار سرمایه را می‌توان در واکنش به صعود قیمت دلار دانست. امروز صنایعی که محصولات‌شان صادراتی و درآمدشان دلاری است مثل صنایعی فولادی به همین دلیل رشد کردند. از سمتی، چون این صنایع شاخص ساز هستند، فشار رشد مثبت شدشان روی کل بازار آمد و شاهد رشد شاخص کل و سبزپوش شدن کل بازار بودیم.

محمدهادی نورپوری افزود: با این حال معتقدم این اتفاق را نمی‌توان به عنوان تغییر روند بازار بدانیم. شاخص کل بازار سرمایه در میان مدت و بلند مدت در یک روند نزولی قرار دارد. اتفاقی که در هفته گذشته و امروز شاهد آن بودیم، یک صعود کوتاه مدت است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بگوییم روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه تمام شده است به نشانه‌های بیشتری احتیاج داریم. شاخص کل در یک کانال نزولی قرار دارد و از منظر تکنیکالی باید سقف یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی را بشکند و موقعیت خود را تثبیت کند. بعد از این اتفاق، باید دوباره تحلیل کنیم و ببینیم که آیا نماگر اصلی بازار سرمایه وارد کانال صعودی شده یا یک روند خنثی را آغاز کرده است. از این رو معتقدم نباید هیجان زده تحلیل کنیم، موقعیت کنونی بازار شاید فرصت خوبی برای معامله گران نوسان گیر باشد.

بازار سرمایه شرایط ارزنده‌ای دارد، اما ...

این تحلیل گر بازار‌های مالی ضمن بیان اینکه بازار سرمایه اکنون از منظر بنیادی در شرایط ارزنده‌ای قرار دارد، گفت: این موضوع دلیل نمی‌شود که، چون اکنون قیمت سهام شرکت‌های مختلف در شرایط ارزنده‌ای است دیگر شاهد کاهش قیمت آن‌ها نباشیم. واقعیت این است که اعتماد از دست رفته مردم به بازار سرمایه یک شب باز نمی‌گردد و باید زمان بگذرد.

نورپوری ادامه داد: نکته مهم دیگر چشم انداز حاکم بر اقتصاد و البته بازار است. اگر چشم انداز مثبت باشد و ریسک‌ها کاهش پیدا کند شاهد بازگشت اعتماد به بورس خواهیم بود. از این رو معتقدم باید بر اساس سناریو‌های مختلف برنامه ریزی کنیم. هیچکس نباید برای خرید عجله کند. شخصاً تا مطمئن نباشم خرید نمی‌کنم. بازار همیشه فرصت ورود خواهد داد. به عنوان مثال اگر تحریم‌ها رفع شود، به طور طبیعی چشم انداز صنایع خودرویی و بانکی مثبت خواهد بود.

رشد دلار تا کجا امکان پذیر است؟

وی در خصوص قیمت دلار در بازار آزاد نیز گفت: دلار در چند روز اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و مرز ۳۶ هزار تومان هم عبور کرده است. از منظر تکنیکالی مقاومت پیش روی دلار در سطح ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. اما باید تاکید کنم که مقاومت قبلی دلار روی سطح ۳۴ هزار تومانی بود و انتظار داشتیم بعد از عبور از این قیمت شاهد پولبک باشیم، اما سطح هیجانات غالب بر بازار به قدری بود که این اتفاق نیافتد.
این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: ناگفته نماند که بازار دلار از عوامل بنیادی زیادی تاثیر می‌گیرد و هر روز آبستن اتفاق تازه‌ای است. شاید فردا بانک مرکزی با تزریق دلار در بازار مقابل رشد قیمت بایستد یا آزادسازی منابع بلوکه شده ایران اتفاق بیافتد و یا هر اتفاق دیگری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->